Cuma, Mayıs 10, 2013

Selahattin Bal ile dobra dobra

Bölgesel Amatör Lig ekiplerinden Akçakocaspor'un teknik direktörü Selahattin Bal, Düzce temsilcimiz İbrahim Tuzcu'ya çok özel açıklamalarda bulundu.

Bölgesel Amatör Lig’de 10.Grup’ta ligi beşinci sırada bitiren Akçakocaspor,Düzce Süper Amatör Liginde hiç yenilgi yüzü görmeden şampiyon olan yılların koca çınarı Düzcespor ile Bolu’da baraj maçı için karşılaştı. Baraj maçında son 7 dakikaya 1-0 önde giren Düzcespor’lu futbolcular uzatma dakikalarında kalesinde gördüğü gol sonucu yine ümitlerini gelecek yıllara bıraktı.Akçakocaspor tekrar BAL ‘da oynama hakkını elde etti.

Akçakocaspor’da 2013-2014 futbol sezonunda Bölgesel amatör futbol ligine devam etmenin mutluluğu yaşanıyor.2 önemli futbolcunun sakatlığı nedeniyle forma giyemediği Düzcespor maçında rakibini penaltı atışları sonrasında 5-3 yenmenin Mutluluğunu yaşadıklarını söyleyen maçın kahramanı Akçakocaspor Teknik Direktör Selahattin Bal ile muhabirimizle yaptığı röportajında şunları söyledi:

İzinleri kaldırdık
Bölgesel Amatör Lig’de 10.Grup’taki son maçımız olan İstanbulspor maçın hemen bitimindeki iki haftalık süreç içersindeki gelişmeleri şöyle devam etti.İlk önce takımdaki izinleri kaldırdık.çünkü biz bu ligde kaldığımızda şampiyon olmuş gibi bir hava oluşacaktı.Sezona çok kötü talihsiz bir şekilde başlamıştık,bazı olumsuzluklar nedeni ile göçebe hayatı yaşamıştık.Bunları artık aşmıştık ligde ikinci yarının lideri olmuştuk

Akçakoca şehir stadı bizim avantajımız oldu
Sezon boyunca göçebe hayatı yaşayan oyuncularım bundan kurtulmuştu,çünkü stadımız yapılmış çalışmalarımızı maçlarımızı burada oynuyorduk.Antremanlarımızı burada yapmanın mutluluğu içerisinde yapılan antremanlar oyuncularımı kamçılamış mutlu etmiş,kafa olarak rahatlamışlardı,mükemmel bir zemınde antreman yapma keyfini sürüyorlardı,bu oyuncularıma yansımıştı ve antremanlardaki hırsları,güvenleri BAL liginde kalmaları için her antremanda yemin vermeleri beni mutlu ediyordu.Artık oyuncularım inanmışlardı bu bana güven veriyordu

Oyuncularımı Psikolojik ve Fiziksel olarak hazır duruma getirdim
Psikoloji ve Fiziksel olarak oyuncularıma genel psikolojik olarak ideolojik, ahlaki, ihtiyari bileşenlerini, duygusal durumların oto düzenlemesinde uzmanlaşmayı, aktivite seviyesini, grup aktivitelerinin sosyo-psikolojik yönlerini anlattım, müsabakanın gidişatının, rakibin özelliklerinin ve bunlara karşı geliştirilebilecek taktiklerin sözsel ve görsel olarak anlattım. Tüm zihinsel yüklerin en doğalı düzgün bir müsabakadır ve bu yüzden antrenmanla müsabaka arasındaki karşılıklı ilişkiden müsabakayı bir antrenman gibi, antrenmanı da bir müsabaka gibi görerek yararlanmayı anlattım. Futbolcularımın ortam değiştirmeye, dinlenmeye ve rahatlamaya ihtiyaç duymaları için gerekli önlemleri aldım. Sezon içerisinde özellikle sezonun sonuna doğru artan fiziksel ve ruhsal baskıdan kurtulmalarını anlattım.

Penaltı çalışması yaptık
Rakibimizin kontratak futbol oynayacağını,performanslarını ölçülü kullanmayacaklarını ,maçın belirli yerinde duracaklarını biliyorduk,maçın uzatmalara gideceğini işin penaltı atışlarına kalacağından emindik.Bundan dolayı,daha önceleri 3 haftalık süreçte başladığımız penaltı çalışmamıza devam ettik ve neticede düşündüğümüz gibi oldu ve neticeye bu şekilde vardığımız için çok mutluyuz

Akçakoca etabı bitmişti
İki haftalık süreç içerisindeki Akçakoca ayağını tamamlayıp,Çarşamba günü takımımı kampa almak için Bolu’yu tercih etmiştim çünkü bizler deniz kenarında ikamet ediyorduk rakım 0 dı,biz maçımızı Bolu’da oynayacaktır buranın rakımı 900 idi,bunu biliyordum.Bunun için seçimimi Bolu Termal otelini istedim fakat, Düzcespor sanırım bu maçın Bolu’da oynanacağını daha önceleri öğrenmiş, çünkü Düzce’de yapılan ehemmiyet toplantısı biter bitmez oteli aramıştım fakat otelin Düzcespor tarafından tutulduğunu öğrendim,daha sonra Koru otelini aradım burasıda bakımda olduğu için Köroğlu otelde konaklamaya karar verdim.Çünkü oyuncularımı şehir stresinden ve en iyi antrenman sahası olan otele ihtiyacım vardı.Bu otelde 3 gün boyunca takımımı moral ve motivasyon olarak bir abi kardeş sevgi çemberi içerisinde maça motive ettim.3 günlük Bolu kampı tercih etmemin semeresini gördüm çünkü oyuncularım alçak rakımdan yüksek rakıma çıkıp oynayacaklardı.Köroğlu otelini iyi ki tercih etmişim, bizlere çok yardım ve desteklerini gördüm buradan onlara şükranlarımı arz ediyorum,mükemmelin ötesinde kamp yapma imkanı bulduk.

Bolu şehir stadına geçtik
Maç saati gelip çatmıştı maçtan birkaç saat önce otelimizden ayrıldık mükemmel zemine sahip Bolu stadına ayak bastığımızda hoşumuza giden olay ise biz böyle sahalarda maç oynamayı biliyorduk,oysa rakibimiz bunu kaldıramayacak düşüncesindeydim.Oyuncularımın stadın ambiyansını görünce çok mutlu olmuşlardı,çünkü emniyetini,seyirci kitlesini,ambiyansını görünce o kadar daha motive oldular,artık sıra oyuncularıma gelmişti. İlk yarıda maçın başlama düdüğü ile beraber oyun kontrolu ele aldık.,çünkü maçın kolay geçmeyeceğini,uzatmalara gideceğini penaltı atışlarına kadar gideceğini hissediyordum.Bizim için maçın çok zor geçeceğini biliyorduk,çünkü rakibimiz 24 maçtır yenilgi yüzü görmemişti,iyi bir kadro ile mücadele edeceğimizi biliyorduk,bizlerin üzerine geleceğini,iyi bir ekiple oynayacağımızı biliyorduk,nitekim ilk yarı düşündüğümüz gibi rakibimizin üstünlüğü ilke geçti,bizim amacımız gol yememek üzerine idi,oyunu kontrol altında tutup işi penaltılara getirmekti ilk yarıda bunu başardık.İkinci yarıda oyuncularıma yine oyun kontrolünü ellerine almalarını,Düzcespor’un maçın sonlarına doğru oyundan kopacağını söyledim.Nitekim Düzcespor ilk yarıda çok efor sarf etmişti,artık yorulmuştu,tempoyu ayarlayamamışlardı,maalesef oyun bizim lehine giderken 83 dak. talihsiz bir gol yedik,ama kesinlikle oyuncularım ve ben bu gol bizim motivasyonumuzu bozmadı ve biz yaptığımız değişikliklerle 3 lü forvete döndük,burada amaç rakibi hataya zorlamaktı,çünkü rakibimiz öne çıkamayacaktı ve öyle oldu, yorgun olan Düzcespor müdafasını hataya zorlamaya başladık ve 90+2 de golu bulduk,bu gol bizim BAL da kalmamızın habercisi idi.Çünkü Düzcespor sıcak havada ilk yarıda çok fazla efor sarf etmişti ve oyundandüşmüştü.Uzatmalara gittiğimizde yine kontrollu oyunumuza devam ettik,çünkü işi penaltı atışlarına getirmekti çünkü oyuncularıma çok güveniyordum,3 hafta penaltı atışı çalışmaları yapmıştık ve neticede bunun semeresini görmüş olduk.

Bize düşen görevi yaptık
İki yıl üst üste Düzcespor gibi köklü bir kulübün saf dışı bırakmanın mutluluğunu yaşamaktayız.Bize düşen görevi en iyi şekilde yerine getirdik,takımımızı BAL liginde tuttuk.Bundan sonraki süreç yönetimin olacaktır. Yeni yönetimle iyi bir yapılanma ile eski yaşadıklarımızı yaşamak istemiyoruz.Bir hafta sonra dışarıdaki oyuncularım gelerek yönetimle anlaşma zemini arayacaklardır,daha sonra Akçakoca’daki oyuncularımla antlaşma zeminine oturulacaktır.İşler geçen yılki gibi olmayacaktır,çünkü iyi bir sezon geçirmedik bize tecrübe oldu,bundan sonraki süreci çok iyi değerlendireceğiz,çünkü gelecek sezon 3 lige adım atmak istiyoruz,sahamızın mükemmel olması bizim hak ettiğimiz yerde olmamız için de kolları erken sıvamamız lazım.

Bütün oyuncularımı kutluyorum
En büyük pay bu maçın galibi olan oyuncularımındır,bu kadar olumsuzluklara rağmen beni hiçbir zaman mahçup etmediler beni onure ettiler,amatörce mücadele edip kendileri için oynadılar,kendilerini eleştirenlere çok iyi bir ders verdiler,bütün oyuncularımı buradan canı gönülden kutluyorum.Dışarıdan gelen oyuncularım son taksitlerini aldılar,içerideki oyuncularımda en kısa zaman birim içerisinde son taksitlerini alacaklardır

Maçın hakemini kutlamak istiyorum
İstanbul bölgesi hakem triosunu buradan alkışlıyorum kırmızı kartlara başvurmayıp olayların büyümesini önlediler,her iki takım adına iyi şeyler yaptı,sahalarımızda hep böyle adaletli hakemler görmek istiyoruz.Hakem triosunu buradan kutluyor şükranlarımı arz ediyorum.

Bizleri destekleyen herkese şükranlarımı iletiyorum
Bu maçta beni üzen olayı bizim seyircimizin tribünde tiyatro seyreder gibi maçı izlemesi,oldu,buradan Boluspor Yarenler gurubuna şükranlarımı iletiyorum desteklerinden dolayı.Bazı sporseverlerin oyuncularımın üzerinde baskı kurup eleştirmeleri beni son derece üzmüştür,maçtan sonra Akçakoca spor kamu oyundan biri gelip çocukların elinden tutmaması ,Akçakoca caddelerinde hiçbir bayrak asılmaması beni son derece üzmüştür,bizler çok çalıştık,ve başardık bunu hep birlikte yaptık herkesin payı var veya olmalıdır,herkes taşlın altına artık elini sokmalıdır.Bolu’daki baraj maçı öncesi takımızın motive açısından prim verilmesi söz konusu olacağı yerde bu olmadı ama oyuncularım beni mahçup etmediler amatörce mücadele ederek Akçakocaspor’u BAL liginde tutmayı başardılar

Ali Murat Hocam ile iyi bir ikili olduk
İkinci yarıda iyi bir kadro ile lige başladık. Kadroda bulunan futbolcuların tamamı yetenekli ve hırslı idi. Akçakocalı’la ve Düzceli futbolseverlere iyi bir takım izlettirmek tek hedefimiz oldu. Ali Murat hocam ile iyi bir uyum içinde çalıştık,beraber futbolcularımla ilgilendik ve başarıyı yakaladık.Yönetim bütün imkanlarını bizim için seferber etti. İyi ortamda çalıştık,ayrıca kamp ortamı sağlayan yöneticilerime çok teşekkür ediyorum.